İYİMSERLİK ÜZERİNE (TEKRAR)

Birkaç hafta sonra telefonum çaldı; Godfrey arıyordu. "Selam, George. Benimle ilgili yazını okudum.
hakikaten benim fazla iyimser olduğunu mu düşünüyorsun?"
"Hiç de değil; oğlum sen beni yanlış tanımışsın. Her neyse Nairobi'de safarideydim, yeni döndüm".
"Av nasıldı? Yakaladıklarından hiç eve getirdin mi?"
"Ah, tabii oldukça başarılıydım, briç de güzeldi".
"Briç? Kimi bulup da oynadın? Pigmeler mi?"
"Yok canım, grupta çok iyi oyuncular vardı. Bana 'Fertilizer' dekleralarını bile öğrettiler. Akşamlan bol bol,Briç
 oynadık".
"Yahu George, Pazar ikilisinde ortağım gelemiyor. Benle oynar mısın? Senin Romex sistemini
çalışmayı da  düşünüyorum".
"Sağol. Seninle seve seve oynarım ama natürel dörtlü majör oynayalım".
"Tamam, sana nasıl sağlam bir oyuncu olduğumu göstereceğim ve sen memnun ol diye splinter de
oynayacağız".
"Ama........ "
"itiraz istemiyorum, lütfen".
Pazar akşamı yanık cildi ile beni karşılayan arkadaşım bir de baktım ki konvansiyon kartını da bütün
boşluklannı doldurmak sureti ile hazırlamış.

Turnuvaya birkaç güzel defans ile iyi bir başlangıç yaptık. Sonra bir masada rüzgâr döndü. Diğer masalarda rakipler dört pike gelindiğinde, elinde beş tane kozu olan defans oyuncuları kontr demiş. Godfrey iyi oynayıp beş yaptı ama bize kontr demediler. Bitişik boardda rakipler toplam 26 puanları ile part skorda kaldılar ve tabii herkes 3NT oynayıp batmış, o masada çiziliverdik.
Godfrey moralini bozmadı: "Boşver ortak, geri alırız".
Fırtınaları hissederken anormal bir el geldi:

Batı  Trefl Rua atak etti, dört el şöyleydi:



Benim fazla iyimser atağa çaktı ve bütün kozlarını çekip Doğuyu piklerle karolar arasında squeeze ederek onüç löveyi aldı.
"Bu topu beğendin mi? Deklera ve oyun stilim olarak bu el tam cuk oturdu".
Batı pik atak etse idi yer antresi yıkılacağından squeeze olmayacaktı ama şimdi bunu söyleyip ortağın keyfini kaçırmaya gerek yoktu.
Averajın üzerinde devam etti. Derken şu el geldi:

Batı Trefl 2 atak edince siyahlarda sekiz löve olduğu ve bir tane de kırmızılardan yapmamız gerektiği görülüyor. En yüksek ihtimal yerden iki defa Karo oynayıp onörlerin dağınık veya her ikisinin de Doğu'da olduğunu ümit etmek. Bu arada rakiplerin de üç kör lövesi alamamaları lazım.
Godfrey'in ikinci lövedeki oyunu her nasılsa farklıydı: Yerden küçük kör! Doğu Vale ile alıp trefliye devam etti. Godfrey Rua ile alıp yerden bir karo attı ve tekrar kör oynadı. Doğu Rua ile alıp bir müddet düşündü, tekrar trefli geldi. İngiliz dostum elden Dam ile alıp bu kez yerden kör attı ve dört tane pik alıcısını çekip karo oynayarak eli Batı'ya verdi. Arada trefli valesini de çekmiş olduğundan Batı son karo ile dokuzuncu löveyi Godfred'e vermek zorunda kaldı.
"Üç sanzatuya Doğu'nun nasıl sallandığını gördün mü? Kör atağı istemek üzere kontr atmaktan son anda vazgeçti. Eğer öyle ise karo onörleri de Batı'da olmalıydı. Ben de körleri kendim oynadım. Doğu yerdeki kalan körlerin sağlanacağını gördüğünden korktu ve kör Asını çekemedi. Trefliye devam ettiğinde iş işten geçmişti, Batı'nın körü kalmamıştı."
Sempatik ortağım yorumunda son noktayı koydu: "Masa hakimiyeti ve psikolojisi gördüğün gibi yüzde ihtimallerinden daha önemli oluyor. Doğunun hafifçe sallanması foyalarını ortaya çıkardı..."
İki tur kala %60 civarında gidiyorduk. Kimse Zonda değilken Godfrey'e aşağıdaki el geldi.
Doğu öyle bir kontr attı ki, bir terslik olduğunu hemen anladım. Elimi açtım:

Doğunun koz Asını badem etmeye imkânımız yoktu. Hak ettiğimizi aldık: Sıfırrrr....
Averaj 156 iken 196 skorumuza rağmen sonuçta ikinci olabildik, çok az farkla.
"Senin splinterin ve Blackwood'a verdiğin As cevabı ile koz asının sende bulunmaması büyük şanssızlık, değil mi?"
Kafamı salladım fakat sinirimi tam gizleyememiş olabilirim.
"Bir dahaki sefere, George, senin Romex sistemindeki Grand Şilem Force dekleranı oynayacağız,'
söz!"
Bu konvansiyona göre Godfrey 4 sanzatu yerine 5 sanzatu diyecekti ve ben 6 Kör ile kör Asımın olmadığını söyleyecektim. 6 Trefl koz Ası veya Ruası - her ikisi de olamaz - gösterecek idi.
Eğer merak etti iseniz o acayip el dahil bütün boardlar elde dağıtılmıştı. Fakat "Bir dahaki sefer" Godfrey ayağına pabuçlarını giymediği sürece hiç olmayabilirdi.


Tavsiye

Unutmayın ki ümit fakirin ekmeğidir. Yeterli teknolojiye sahip olmamaktan dolayı

ortağın elindeki spesifik bir kartı öğrenemez iseniz, kendi arzularınız

doğrultusunda o spesifik kartı ortağın elinde "var" kabul edemezsiniz. İhtiyatlı

davranmak zorundasınız.




15